In de hele Europese Unie gaan de prijzen van Apple omhoog. Hoewel Apple doorgaans geen reden geeft voor prijsaanpassingen, wordt algemeen aangenomen dat die een gevolg is van de stijgende dollarkoers ten opzichte van de euro.
Vanaf 5 oktober zijn zowel de apps als de in-app aankopen hoger. Dat betekent niet dat de eindgebruiker per se meer gaat betalen. Apple laat ontwikkelaars vrij of zij de verhoging willen doorberekenen.
Overigens gaan ook – zonder opgaaf van reden – de prijzen omhoog in Aziatische landen als Japan, Zuid-Korea, Pakistan, Maleisië, Vietnam. En verder in Zweden, dat geen lid is van de EU.