Deutsche Telekom stopt voorlopig met pogingen om de IT-dienstverlenende tak T-Systems te verkopen. Dat meldt de Duitse krant Handelsblatt. Naar verluid zijn de onderhandelingen met de laatste gegadigden op niets uitgelopen. T-Systems staat sinds november vorig jaar in de etalage. DT wilde de IT-tak verzelfstandigen of verkopen, maar de animo was maar heel beperkt.
Dat heeft vermoedelijk alles te maken met het feit dat T-Systems al jaren verlies lijdt. In 2019 ontsloeg het bedrijf 10 duizend van de ongeveer 37 duizend medewerkers en het aantal datacenters werd teruggebracht van 89 tot 13. In 90 steden werden kantoren gesloten, maar het heeft tot nu toe dus nauwelijks geholpen.
Volgens Handelsblatt heroverweegt DT nu de strategie: “De markt is dynamisch en het management bekijkt nu opties verdere groei”, aldus een woordvoerder.